داستان دوازده درهم با برکت
نوشته شده توسط : محمدحسین عبدی

در برگشت بر سر راه برهنه اي را ديد، جامه را از تن بيرون آورد و به او داد و خود دوباره به بازار رفت و پيراهني به چهار درهم باقيمانده خريد و پوشيد سپس به طرف خانه به راه افتاد.در بين راه ، باز همان کنيزک را ديد که حيران و اندوهناک نشسته است . فرمود:چرا به خانه ات نرفتي ؟- يا رسول الله ! دير کرده ام ، مي ترسم مرا بزنند.رسول اکرم صلي الله عليه و آله فرمود:- بيا با هم برويم . خانه تان را به من نشان بده ، من وساطت مي کنم که از تقصيراتت بگذرند.رسول اکرم صلي الله عليه و آله به اتفاق کنيزک راه افتاد. همين که به جلوي در خانه رسيدند کنيزک گفت :- همين خانه است .رسول اکرم صلي الله عليه و آله از پشت در با صداي بلند گفت :- اي اهل خانه سلام عليکم !جوابي شنيده نشد. بار دوم سلام کرد. جوابي نيامد. سومين بار سلام کرد، جواب دادند:- السلام عليک يا رسول الله و رحمة الله و برکاته !پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:- چرا اول جواب نداديد؟ آيا صداي مرا نمي شنيديد؟اهل خانه گفتند:- چرا! از همان اول شنيديم و تشخيص داديم که شماييد.پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:- پس علت تاءخير چه بود؟گفتند:- دوست داشتيم سلام شما را مکرر بشنويم !پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:- اين کنيزک شما دير کرده ، من اينجا آمدم تا از شما خواهش کنم او را مؤ اخذه نکنيد.گفتند:- يا رسول الله ! به خاطر مقدم گرامي شما اين کنيزک از همين ساعت آزاد است .سپس پيامبر صلي الله عليه و آله با خود گفت : خدا را شکر! چه دوازده درهم بابرکتي بود، دو برهنه را پوشانيد و يک برده را آزاد کرد!(7)

 

 

نظراتتان را به ما ابلاغ کنید.




:: موضوعات مرتبط: داستان های معصومین و پیامبران , داستان های پیامبر (ص) , ,
:: برچسب‌ها: داستان دوازده درهم با برکت , خواندن داستان دوازده درهم با برکت , روایتی از پیامبر در مورد برکت , دانلود داستان دوازده درهم با برکت ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سروش در تاریخ : 1394/3/30/6 - - گفته است :
سلام
وبلاگ خیلی عالی دارید
امیدوارم همیشه ثابت قدم در راه حق باشید
اگر ممکنه از طالبتون برای وبلاگ خودم استفاده میکنم(البته منبعش رو هم میگم)
اگر اشکال داره اطلاع بدید

پاسخ:سلام دوست عزیز نه اصلن مانعی نداره حتی بدون ذکر منبع چون هدف من چیز د یگه ای هدف من گسترش دادن اسلام تو فضای مجازی هستش امید وارم که شما هم همین راه رو ادامه بدید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: